הווטו על זייברט: חילוקי דעות ב'אגודה', יפנו לחברי המועצת

מוטי הלפרין 4 Comment on הווטו על זייברט: חילוקי דעות ב'אגודה', יפנו לחברי המועצת

פרסום ראשון: חילוקי דעות באגודת ישראל, בזמן כינוס ועדת השמונה, כיצד לפעול מול הוטו שדגל התורה הטילה על המועמד זייברט. הוחלט לפנות לחברי מועצת גדולי התורה של דגל כדי להבין האם הוטו מקבלת תמיכה רבנית. מה הקשר לגרינברג בבית שמש?

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חשיפת 'קול חי': כתבנו מרדכי הלפרין מפרסם הבוקר (רביעי) כי לאחר שפורסם הטלת הוטו של דגל התורה על חנוך זייברט, מועמד אגודת ישראל לראשות העיר בני ברק, ישנם חילוקי דעות בתוך אגודה כיצד לפעול מול הוטו. אמש, בכינוס ועדת השמונה הגיעו לביטוי חילוקי הדעות בתוך אגודה – כאשר הנוכחים לא הצליחו להסכים על דרך פעולה ספציפית מול הוטו, מאחר ואחד מהנוכחים הציע להכין אופציה שנייה. בדמות שמות חלופיים לזייברט.

בעקבות אותם חילוקי דעות בתוך אגודה, ישיבת ועדת השמונה הסתיימה ללא הסכמות כאשר סוכם להיפגש שוב בימים הקרובים בעקבות לוח הזמנים הצפוף – שלושה שבועות בלבד להגשת הרשימות לבחירות המקומיות. כאמור, אחד הנוכחים בישיבת ועדת השמונה הציע שאגודת ישראל תכין שמות חלופיים לזייברט – בין היתר הזכיר את ישעיהו ארנרייך חבר מועצה בבית שמש מטעם אגודה, מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן, ועוד.

עם זאת, רוב הנוכחים סירבו להעלות אופציה של שמות חלופיים והחליטו שלא לוותר לדגל על המועמדות של זייברט. הלפרין מפרסם כי אגודת ישראל תפנה ישירות לחברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה, כדי לראות האם מרנן בכלל תומכים בווטו, או שלא מדובר בדרישה שהגיעה מצד הרבנים אלא רק חברי הכנסת מדגל הם אלו שהעלו את הטלת הוטו על זייברט, בפגישה שקיימו עם אגודת ישראל בתחילת השבוע.

בנוסף, באגודת ישראל סבורים שהסיבה לוטו זה כדי ללחוץ עליהם לתמוך במועמד של דגל בבית שמש, שמואל גרינברג. "הם מנסים לסחוט אותנו, שנמהר לתמוך בגרינברג, ואז תראה מהר מאוד איך עניין הווטו יורד מהפרק", אומר בכיר באגודת ישראל לכתבנו. בעקבות כך, צוותי המשא ומתן של אגודה ודגל ייפגשו היום וידונו על שלושת הערים החשובות בדיל בין שתי המפלגות – בני ברק, בית שמש ואלעד.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    איך כל הנושא הפרסונלי והאגו המפלגתי קשור לחברי המועצת ולשאלה מתי הציבור יפסיק להיות שקוף ???…

    1. דבר נורמלי בעד מי אתה ובעד מה אתה נ.ב.לא מבינים מה אמרת

      1. מה לא מובן ?
        הוא בעד שירות לציבור השקוף.
        זה כתוב ברור מאוד.